japan2019.reismee.nl

Shikoku

De typhoon heeft Kyoto alleen maar flinke buien en bijna geen harde wind gebracht. ‘s Avonds waren er weinig mensen op straat maar bijna droog, pas bij het 4e restaurant kon ik wat eten, de rest was dicht of gereserveerd. Ken van Iki travel heeft mij vanochtend bericht dat de treinen weer rijden, dus op naar Kyoto station en daar een kaartje gekocht voor Tokushima, mijn eerste overnachting op het eiland Shikoku. Ik zit nu in een snelle shinkansen nozomi trein en moet 2x overstappen. Eerst in Okayama en van daar met een marine liner naar Takamatsu en dan met een Uzushio, zal wel een boemel zijn, naar Tokushima. Wanneer de conducteur de coupe in gaat dan buigt hij en als hij de coupe uitgaat dan draait hij zich om en buigt weer en gaat schuin achterwaarts de coupe uit. Ook bv in de ontbijtzaal is het een heel tafereel als ze met hun handen vol dienbladen naar de keuken gaan, eerst omdraaien en buigen naar de gasten en dan heel moeilijk de deur schuin openen. Bij binnenkomst ook weer buigen en er wordt wat afgelopen naar en van de keuken. Na 4 uur treinen aangekomen en naar hotel naast het station gelopen. Ik ga vanaf morgen 4 dagen lopen en eindig dan weer bij dit hotel, kan dus fijn mijn koffer hier laten staan en met klein rugzakje verder gaan. Het is hier zonnig, wat in het stadje rondgelopen, is niet veel aan, maar ik zag opeens een rij mensen staan en keek waarvoor dat was. Ze stonden in de rij voor een speciale koek. Nou dat wou ik ook wel, ruim 25 minuten voordat ik aan de beurt was en op het laatste stond ik voor de etalage en kon het proces zien. Een lopende band van allemaal kleine wafelijzers die gevuld werden met eierkoekdeeg, zwarte bonenpasta, dan dicht geklapt en weer open en klaar. De meeste kochten wel een doos vol, 8 stuks. Ik heb er 1 gekocht, het was lekker, niet te zoet en leuk om te zien, maar niet echt toppiejoppie.

Reacties

Reacties

Ada

Fijn om te lezen dat je geen last hebt gehad van de typhoon. Veel plezier op je wandeltocht van 4 dagen!

Linda

Lieve Marjo, gelukkig weinig last van de tyfoon.
Stoer hoor hoe je met al die bussen en treinen onderweg bent, dat op zich is al een hele experience! En wat schrijf je leuk, zo beeldend als ik je sukjes lees is het net of ik mee ben! Fijne wandeldagen!

Tamar

O, dat klinkt goed. Vanmorgen begon het nieuws hier met de tyfoon..men moet het de zwaarste in 60 je., maar men is steeds beter voorbereid. Ik heb op internet naar wat beelden gezien; heftig daar wat het land getroffen is. Zó blij dat jij aan de goede kant zit en verder kan reizen. Benieuwd hoe je 4 dg lopen eruit zien-

Tamar

Sorry voor de rare woorden in t voorgaande bericht; na een up- date gaat het soms wat anders dan ik gewend ben

Joke

We waren erg ongerust na het zien van de beelden bij Tokio, maar zijn blij dat jij je reis kunt voortzetten.Fijne wandeling, geniet er van!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!