japan2019.reismee.nl

Op pad...dag 1,2,3

Mijn dagrugzakje ingepakt en mijn koffer naar Kyoto laten sturen. Vroeg weg om eerst met de metro naar het station te komen waar de trein naar Kii Tanabe gaat. Dat ging goed, ruim op tijd en na een mooie rit van 2.15 uur aangekomen. Het is hier erg heet, 28 graden. Eerst uitleg over de wandeltocht door jongen die prima Engels sprak. Ik realiseerde mij dat mijn dagrugzak veel te zwaar is. Eerst maar heerlijk lunchen dan met bus naar mijn 1e hotelletje. Heb besloten om mijn IPad , regenjas en nog wat spullen niet mee te nemen, worden naar 3e hotel gebracht. Eerste dag zou 2,5 km omhoog zijn, sla ik over. Zie verder mijn foto’s met verhaaltjes eronder als je daar op klikt. Ga zo ontbijten en op weg.

12.6 km gelopen en wacht nu op de bus naar mijn hotel. Ik laat de laatste 4 km zitten. Het was een zware wandeling, eerst 2km steil omhoog, gelukkig in het bos, dus lekker koel. Veel boomwortels en stenen, maar een enkel stuk plat de rest omhoog of omlaag. Halverwege ben ik met een Japans stel mee opgelopen, ze hadden mijn leeftijd denk ik. Hele lieve mensen, ze lette steeds op of ik er nog was en gaven mij Japanse thee, appel en kiwi. De omgeving is prachtig en je komt steeds mensen tegen die in dezelfde minshuku sliepen. Op een paar plaatsen zijn kleine tempeltjes en afdakje waar je een stempel kan zetten in je boekje.

Net heerlijk gebadderd in de minshuku, deze is luxer dan de eerste. Bed is al opgemaakt en ik zit nu in kimono te typen. Iedereen is zo behulpzaam, alles is super schoon, ook tijdens de route geen snippertje gezien en ook de wc's zijn keurig. Om precies 18.00 is het diner, ben benieuwd.

Dag 3, het is bewolkt en iets koeler, lekker wandel weer. De eerste 4km met de bus en daarna gedeeltelijk met een Australisch stel opgelopen. Deze dag had door een natuurramp in 2011, 2 grote omleidingen, we moesten weer flink klimmen en dalen. Het was prachtig door het bos van lange kale stammen en bovenin een plukje groen. Het laatste stuk ging over de weg waar geen auto reed, helaas begon het toen te regenen. Gelukkig was ik in de buurt van een bushalte waar ook een huisje was waar je kon schuilen. De bus ging pas over bijna 2 uur maar ik had gezelschap van meerdere wandelaars en kon mijn meegekregen lunch daar opeten. Ik had al weer 12km gelopen.

Met bus naar minshuku, het goot nog steeds. Bus stopte bij postkantoortje waar ik vroeg waar minshuku was. Dat hadden ze vaker bij de hand gehad, want op een ingeseald papier stond in het Engels dat je de brug moest overlopen en dan het eerste huis rechts. Het lieve meisje wat daar werkte heeft me een paraplu gegeven en is zelf ook onder een plu met me meegelopen. Ik heb hier een echt bed en er is een onsen, heel heet bad met water uit een bron. Even wennen aan de lucht, maar heerlijk om te doen. Eerst jezelf goed wassen bij de douche, zorgen dat alle zeep van je lijf is en dan voorzichtig in het hete water, erg zen! ‘sAvonds heerlijk gegeten, verse tonijn, tonijn gebakken, soep, zuur, rijst, tofu met lente ui en banaan die helemaal zo was klaargemaakt dat je het met schil en al kon eten. Zat een kimono te genieten.

Reacties

Reacties

Ada Peppinck

Wat een leuk verslag maak je. Ga zo door! Veel plezier.

tamar

hmmm, klinkt goed, zeg: hebben ze daar in Japan niet een naam voor als je in het groen wandelt? Groene douche nemen, of zoiets..
Patsy wel gehoord, maar even niet gezien. Het was gister mooi weer. Helaas hebben Wim en Lidi afscheid genomen van hun kraam op de Lindengracht.. Ik heb een fijnharige asperagus gekocht.
Gister was ik uitgenodigd door vriendin naar een concert van het Cello-Octet; ze speelden filmmuziek van componist Philip Glass: "The hours", ""Mashima" en "Dracula". De pianiste was de Japanse Maki Namekawa: geweldig!
Vandaag grijs en nat, Ik ga met Niels naar expo in Frankendael.
ik heb gekeken naar de Plannen van Centrum begroot en heb nog tot vannacht om te stemmen..
Veel plezier-

Jeannebremmers

MArjo, lief, ik volg je op"de pad"!!!!!
Ik mailde geloof ik al, dat angele en meindert bij mij waren, lief stel. Meindert zag er goed uit en angele ook. ZIj is heel,onderhoudend, hebben veel herinneringen opgehaald. Zij gaan nu door naar Castricum en blijven een tijdje in die hoek.
Lekker castricums doen.
IK vind het zo fijn , En DAPPER, en ook de wijze waarop je bezig bent bij beslissingen nemen fantastisch. VAndaag zei ik tegen Lars , ook straks weer heel fijn als MArjo terug is. DAn glimlacht hij naar mij. MAil je ook met je trouwe buurvrouw van een paar huis en verder? IK weet vast te denken, dat zij jouw woonpaleis laat ik
Zeggen "bewaken". LEuk is, dat ik al je buren en vrienden mails ook zie.
IK denk dat Floor en Ron vast met je meeleven.
HEt is in Holland miserabel nat najaarsweer.
HEt was vandaag dus weer een leuke doenige dag met Lars, Sngele en meindert.
MOrgen ook nog een maal in de koelkast en stuk taart van angele.
BEn benieuwd naar je en geniet van je reisverhalen.
HEel veel liefs van mij!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!