japan2019.reismee.nl

Osaka vervolg

Na ontbijt in hotel met de metro naar het Umeda gebouw. In de stations is het nog zoeken naar de goede lijnen, stations bestaan vaak uit meerdere verdiepingen, in de metro worden de haltes in het Japans en Engels omgeroepen. Mensen zijn heel behulpzaam om via hun mobiel dingen op te zoeken en zelfs mee te lopen. Ik wordt er steeds beter in aan wie ik wel of niet iets kan vragen, vooral jonge mensen spreken vaak wat Engels. Umeda is een prachtig hoog gebouw, met de lift naar boven en het laatste stukje een hele steile roltrap die in een soort glazen buis zit,doodeng. Eenmaal boven van het uitzicht genoten en ook nog buiten rondgelopen. Terug durfde ik niet met de roltrap en mocht ik met de personeelslift. In het gebouw ook nog naar een museum geweest met 3D films en kleurrijke schilderijen. Weer verder met de metro naar een meer autentieker gedeelte van Osaka. Het weer veranderd, gaat harder waaien en regenen, een staartje van typhoon Mitag. Gelukkig ben ik vlakbij een overdekte winkelstraat van 2,6 km lang. Erg leuk daar met al de verschillende winkels, eettentjes, gokpaleizen, kappers, etc. De straat heet Tenjinbashi suji. Terug naar hotel voor een jetlag slaapje en ‘s avonds heerlijk Chinees gegeten. Was op zoek naar eettentje bij hotel en dit zag er leuk uit. Binnen vertelde dame, via een vertaalapperaatje, dat het om een Chinese keuken ging. Ok, prima en daarna alles wat zij of ik wou weten via dat handige ding.

Vandaag weer heerlijk zonnig warm en naar de grote Kuromon markt gelopen. Een hele fijne gezellige markt, ik bleef fotograferen en zag veel leuke dingen om mee te nemen, maar bewaar dat tot de laatste dag in Osaka, het is vlakbij hotel. Daarna via Google Maps geprobeerd de record shops te vinden die Bas had opgegeven, links, rechts, en dat talloze keren, maar niet gevonden, zag wel een platenzaak, maar die verkochten niet wat ik wou. Man heeft me toen een goed adres gegeven van een andere zaak met heel veel keus en heel aardige knul die me hielp (ook weer via vertaalapperaatje). Met ruim 2kg aan platen naar hotel. Vanavond Japans met vis gegeten, heerlijk.

Reacties

Reacties

Amber

Klinkt allemaal super mooi, wel jammer van het weer! Succes met plaatjes draaien. Hi
Tot je volgende bericht, kus Amber.

Joke

Wat heb je al veel gedaan in die paar dagen,en wat een leuke foto’s,we kijken al weer uit naar je volgende belevenissen.

Nicole

Hoi lieve zus, wat fijn dat Osaka vertrouwd bij je aandoet. Ben jaloers op wat je al hebt gegeten. De Japanners blijven gek op gadgets, zoals het vertaalapparaatje. Ben benieuwd of je veel Japanners de Iqos ziet roken. De Iqos wordt in Japan nl het meest verkocht en over dat apparaat geef ik dus de rondleidingen bij Philip Morris. Fijn dat het daar zo lekker weer is. Gelukkig is het morgen, zaterdag wel droog en zonnig (15 graden) maar zondag en volgende week weer regen. Je mist dus niks. Mamma is blij met je mail.
Dag lieverd, veel plezier, dikke kus xx

Linda

Wat heb je al veel ondernomen en gezien! Leuk dat we zo met je mee kunnen reizen. Liefs

Jeannebremmers

LIeve MArjo, vandaag zaterdag vijf OCTOBER tien uur.
AL eerder mailde ik, dat ik geniet op IPAD en volledig met je mee reis. Weer eerst geleZen, knap hoor van jou je bezienswaardigheden ook te vinden. IK bewonder je
HEt Is hier nu op de burengarage negen uur 58 minuten.
Het is acht graden . DE zon staat wel te schijnen op mijn achterraam!!!
IK ga eerst een wollen trui aantrekken, hoe hoog is de temp aldaar. ZOMERS ...
TOt later veel liefs en een veilige voortzetting van je reis hoor!!!!!!
Liefs mammoi

Ester Frederiks

Handig zo’n vertaal apparaatje! Leuk om op platenjacht te gaan in een vreemde stad. Haha!
Klinkt nu als een bijzondere reis. Ik ben benieuwd naar je volgende bericht! x

Tamar

Ha Marjo, even Eem dagje overgeslagen- klinkt allemaal heel goed- Wat lief dat je op platenjacht voor Bas ging. Patsy laat zich soms wel en soms niet zien. Al 1 x verwend met de-luxe voer.. vanavond uitgenodigd om naar concert v cello-octet te gaan, mmm. Tamar

Nicole

Hi zus, wij zijn benieuwd of je ook met de Bullit trein reist? Vanmorgen was er een documentaire op tv over de supersnelle treinen in Japan. Mamma geniet van je verhalen en foto's.
Doeixxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!